5 złotych zasad współpracy z biurem rachunkowym, które wyeliminują nieporozumienia
- Natychmiastowy kontakt
W momencie, gdy nie jesteśmy pewni niektórych rozwiązań natury podatkowo-prawnej lub zanim podpiszemy umowę, w której zobowiążemy się do wykonania określonych czynności, spotkajmy się z doradcą podatkowym, który dzięki swoim kompetencjom i wiedzy – sprawdzi czy dana umowa jest obustronnie korzystna, a przede wszystkim określi czy jest warta podpisania. Wczesna interwencja pomoże uniknąć przykrych konsekwencji.
- Ustalenie zakresu współpracy z biurem rachunkowym
Jasno ustalony zakres obowiązków pomiędzy klientem, a biurem rachunkowym wykluczy wszelkie nieporozumienia i niedopowiedzenia. Istnieje możliwość renegocjacji obowiązków biura rachunkowego, dzięki propozycjom – może zostać ustalona nowa i obustronnie korzystna umowa.
- Spotkanie z listą pytań W przypadku nurtujących spraw, warto spisać sobie pytania na kartce i umówić się na spotkanie z doradcą podatkowym, który pomoże nam w rozwianiu wątpliwości i w rozwiązaniu danego problemu. Dzięki temu nie umknie nam żadna ważna sprawa i zaoszczędzimy swój czas
- Terminowość dokumentów
Terminowe przesyłanie dokumentów jest sposobem do uregulowania zobowiązań w wyznaczonym czasie. Czekanie do ostatniego momentu – znacznie komplikuje pracę biura rachunkowego.
- Poświęć czas na współpracę
Pomimo faktu, iż jesteśmy zobowiązani do wykonania pewnych obowiązków, konieczna jest obustronna współpraca w wielu kwestiach. W przypadku braku odpowiedniej ilości czasu – istnieje możliwość wyznaczenia pełnomocnika, który będzie m.in. dostarczał odpowiednie dokumenty do firmy oraz istnieje możliwość odbioru dokumentów przez naszego pracownika na terenie Bydgoszczy.