W życiu prawie każdego człowieka nadchodzi ten dzień, gdy po przejściu, często długiego procesu rekrutacji, przychodzi ten wyczekiwany przez nas moment – podpisanie umowy o pracę. Ale czy wiemy co powinno znaleźć się w treści umowy i jakie są obowiązki obu stron umowy po jej podpisaniu ?
Warto wiedzieć co w umowie znaleźć się musi, ponieważ na jej podstawie możemy dochodzić swoich praw w Sądzie Pracy.
Niezależnie od formy umowy o pracę ( na czas próbny, określony, nieokreślony) wymaga ona formy pisemne. W umówię muszą się znaleźć następujące elementy:
Dodatkowo w przeciągu 7 dni pracodawca ma obowiązek poinformować pracownika o:
Obowiązkiem pracodawcy jest również:
A jakie ma obowiązki pracownik po podpisaniu umowy?
Dostarczenie historii zatrudnienia i wykształcenia – pracodawca nie ma obowiązku upominania się o te dokumenty u pracownika. W razie ich nie dostarczenia wyliczy on urlop w wymiarze podstawowym – 20 dni – obliczonym proporcjonalnie do czasu rozpoczęcia pracy. Dlatego jeżeli przysługuje nam urlop w wymiarze 26 dni, warto dostarczyć powyższe dokumenty do działu kadr aby uzyskać prawo do wyższego wymiaru urlopu wypoczynkowego.